Σκοπός του παρόντος άρθρου είναι να παρουσιάσουμε το σύνολο του κυβερνητικού μας έργου στον τομέα ευθύνης μου, ώστε οι ψηφοφόροι του ΛΑ.Ο.Σ. να γνωρίζουν επακριβώς πώς μεταχειριστήκαμε την εμπιστοσύνη του Προέδρου μας Γιώργου Καρατζαφέρη, αλλά και την δική τους. Η λογοδοσία των αρχόντων είναι το πιο βασικό στοιχείο της Δημοκρατίας.
Σε μένα δόθηκαν με ΦΕΚ από τον κ. Χρυσοχοϊδη οι εξής αρμοδιότητες:
Το μόνο που δεν πήρα, διότι δεν γίνεται για Υφυπουργό είναι η Νομοθετική Πρωτοβουλία.
Από την πρώτη μέρα έως σήμερα εργάστηκα νυχθημερόν, με αυταπάρνηση και άνευ ωραρίου, δείχνοντας σε όλο το προσωπικό, ότι πήγα εκεί για δουλειά. Έως σήμερα πετύχαμε λοιπόν τα εξής:
Α) Συνολικά για το Υπουργείο: Ενώ την πρώτη ημέρα που πήγα βρήκα ένα Υπουργείο εντελώς διαλυμένο, τους υπαλλήλους να τσακώνονται και να μην ξέρουν τί να κάνουν, επανέφερα αμέσως την ηρεμία. Ταυτίστηκα με την επανίδρυση του αυτονόμου και πλήρους Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, με το Λιμενικό, σταματώντας την διαλυτική δράση του ΠΑΣΟΚ. Έτσι η δουλειά άρχισε να βγαίνει. Πρώτη ημέρα που έπιασα δουλειά, αν και δεν είχα ακόμη το δικαίωμα της υπογραφής, πίεσα και λύθηκε το θέμα της Γαύδου και της ελλείψεως ακτοπλοϊκής συνδέσεως με αυτήν.
Β) Για την Γ.Γ. Ναυτιλίας:
α) Σε συνεννόηση με τον κ. Χρυσοχοίδη φτιάξαμε τον νόμο για την πλήρη άρση του Καμποτάζ, ώστε να μπορέσει η χώρα να κερδίσει χρήματα από την Κρουαζιέρα. Ο νόμος θα έχει ψηφιστεί μέσα στον Ιανουάριο.
β) Παρενέβη για την σωτηρία του ελληνικού Νηογνώμονος και ήδη βρήκαμε λύση που έχει δρομολογηθεί.
γ) Ξεμπλόκαρα τον νόμο για την Πειρατεία που εκκρεμούσε από τον Αύγουστο και που έχει ήδη οδηγήσει στην απώλεια πολλών σκαφών από την ελληνική σημαία. Θα είχε ψηφιστεί ήδη εάν δεν είχε εμπλακεί το άλλο συναρμόδιο Υπουργείο. Εν πάσει περιπτώσει ο νόμος προχωρά και θα είναι έτοιμος σύντομα.
δ) Φτιάξαμε Επιτροπή και ολοκληρώθηκε το σχέδιο για την σωτηρία της Ακτοπλοΐας στην οποία εάν δεν παρέμβουμε θα βρεθούμε σε λίγο χωρίς καθόλου πλοία στο Αιγαίο. Με το νέο έτος θα ανακοινώσουμε τις προτεινόμενες παρεμβάσεις.
ε) Ετοιμάζουμε και σε συνεργασία με τον ΟΛΠ πλήρες σχέδιο δράσεως για την Ζώνη του Περάματος, ώστε να βρουν οι άνθρωποι δουλειά.
στ) Εξασφαλίσαμε την αυτονομία του ΝΑΤ που πήγαινε να καταργηθεί.
ζ) Κάναμε τον διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές που είχε επίσης κολλήσει επί μακρόν.
η) Ξεκινάμε προσπάθεια για την μείωση της γραφειοκρατίας για την νηολόγηση πλοίων στην ελληνική σημαία.
θ) Προχωρήσαμε στην εξεύρεση λύσεως σε συνεργασία με την Ένωση Εφοπλιστών για την ανακαίνιση του ΚΕΣΕΝ και βρήκαμε λύση σε συνεργασία με τον ABS για την επαναλειτουργία της Σχολής της Νέας Μηχανιώνας.
ι) Ετοιμάζουμε την Ιδιωτική Ναυτική Εκπαίδευση.
ια) Έδωσα εντολή και εκπονείται σχέδιο για την πληρέστερη ακτοπλοϊκή σύνδεση με το Καστελόριζο.
Πέραν όλων αυτών ξεμπλοκάραμε διάφορα έργα από το ΕΣΠΑ που είχαν κολλήσει και είδαμε από κοντά σχεδόν όλους τους φορείς της Ναυτιλίας που είχαν χρόνια να δουν Υπουργό και έχουμε αναλάβει την επίλυση δεκάδων εκκρεμών ζητημάτων.
Γ) Για την Γ.Γ. Αιγαίου:
α) Ετοιμάσαμε την Προγραμματική Συμφωνία με την ΕΥΔΑΠ Νήσων που θα λύσει οριστικά το πρόβλημα του νερού στα νησιά.
β) Υπογράψαμε μία σειρά εκκρεμών εδώ και μήνες αποφάσεων, εξοικονομώντας για το ελληνικό δημόσιο εκατομμύρια ευρώ.
Δ) Για την Γ.Γ. Λιμένων:
α) Δώσαμε στους πρώτους 7 Δήμους (Χίου, Κορίνθου, Πύλου, Θάσου, Σικυώνος, Σάμου, Αμφιλοχίας) την διοίκηση του Λιμενικού τους Ταμείου, αίτημα που εκκρεμούσε από το 2001 και παράλληλα θεσπίσαμε αυστηρούς κανόνες ελέγχου, διασφαλίζοντας από την μία την ανάπτυξη των τοπικών Κοινωνιών και από την άλλη τα συμφέροντα του Κράτους. Ήδη από αυτή μας την απόφαση άλλαξε το κλίμα σε πολλές πόλεις.
β) Λύσαμε με την παρέμβασή μας το τεράστιο θέμα για την Πάτρα με την απόδοση στην πόλη των 3.500 μέτρων από το παλιό λιμάνι. Αυτό το θέμα εκκρεμούσε επίσης χρόνια, οι υπόλοιποι το υπόσχονταν επί δικής μου Υπουργίας, έγινε! Ακόμη και η αριστερή αντιπολίτευση του Δήμου αναγκάστηκε να πει καλά λόγια δημοσίως.
γ) Μικρά έργα που εκκρεμούσαν χρόνια, όπως π.χ. ο λιμενικός βραχίονας στην Σκιάθο, το λιμάνι του Σταυρού στην Χαλκιδική κ.λπ. ξεκόλλησαν και προχώρησαν.
δ) Με δική μου παρέμβαση στον κ. Βορίδη, ξεκίνησε η σύνδεση της σιδηροδρομικής γραμμής του Λιμένος της Αλεξανδρουπόλεως. Το έργο αυτό εκκρεμούσε από το 2001.
Ε) Για την Αλιεία:
α) Όταν πήγα η απορρόφηση της Χώρας από το ΕΣΠΑ, το οποίο ξεκίνησε την 1η Ιανουαρίου του 2007 για την Αλιεία ήταν 3.000.000. Έως τις 31 Δεκεμβρίου φέτος οφείλουμε να έχουμε απορροφήσει 23.000.000 αλλιώς τα χάνουμε. Δηλ. από την 1η Ιανουαρίου του 2007 έως τις 14 Νοεμβρίου του 2011, 3.000.000. Από την ημέρα που πήγα έθεσα ως πρώτη μου προτεραιότητα να μην χάσουμε ούτε ένα ευρώ και μέσα σε 40 μέρες ξεπεράσαμε τον στόχο. Δηλ. σε 40 μέρες κάναμε όσα δεν είχαν γίνει σε 4 χρόνια.
β) Λύσαμε με την Κομισιόν το εκκρεμές εδώ και χρόνια ζήτημα με τα αλιευτικά δεδομένα και βρήκαμε λύσεις με την επίτροπο σε σειρά ζητημάτων που αφορούν τους αλιείας μας, μέσα στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας. Γενικά κατά δήλωση των αρμοδίων, από την ημέρα αναλήψεως των καθηκόντων μου εκεί, πήρε μπρος η αλιεία.
Τίποτε απʼ όλα αυτά δεν θα είχε πραγματοποιηθεί άνευ της μεγάλη προσπάθειας όλων των συνεργατών μου, αλλά και των υπαλλήλων του Υπουργείου οι οποίοι, παρά την γενική εικόνα που έχει δημιουργηθεί για το Δημόσιο, μόλις αντιλήφθηκαν την διάθεσή μου να συνεργαστούμε για να λύσουμε προβλήματα, εργάστηκαν με αυταπάρνηση, άνευ ωραρίου για να πετύχουμε τους στόχους μας. Τους ευχαριστώ όλους δημοσίως εκ βάθους καρδίας!
Φίλες και φίλοι, από την πρώτη μου αυτή εμπειρία σας λέγω, ότι εάν όλοι μας εργαστούμε με μέθοδο και κόπο, η Ελλάς μπορεί να ξεφύγει από την κρίση και από την μιζέρια. Στο χέρι μας είναι να σώσουμε την χώρα και τους εαυτούς μας, αρκεί να το θελήσουμε. Εμείς τουλάχιστον από τον ΛΑ.Ο.Σ. θα κάνουμε ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατόν για να βοηθήσουμε την πατρίδα μας τούτες τις ώρες και σε αυτόν τον καλό αγώνα σας θέλουμε όλους στο πλάι μας.